czwartek, 23 września 2010

Ślęża w sobotnie popołudnie - 4 września 2010

Co można robić w sobotnie, jeszcze dość ciepłe jesienne popołudnie? Najlepiej, oczywiście, spędzić je aktywnie, Z racji tego, że czasu nie było dużo i szkoda było go tracić na długie dojazdy, zdecydowałam wybrać się z mamą na Ślężę. Wpakowałyśmy szybko w plecak parę potrzebnych rzeczy i za kilka minut byłyśmy w drodze na Przełęcz Tąpadła. Na parkingu została nas niewielka liczba turystów. Z jednej strony była sobota, z drugiej nastawało już popołudnie, więc ci, którzy zdecydowali się zdobyć Ślężę, raczej z niej już schodzili. Na szlaku (żółtym) było więc pusto, robiło się jesiennie. Wejście na szczyt zajęło nam jakieś 50 minut, czyli około 10 minut więcej niż zwykle, ale musiałam sobie mniej więcej w połowie drogi zrobić mały odpoczynek. Idąc na górę, uświadomiłam sobie, że w tym roku jestem tu dopiero pierwszy raz, a zawsze wybieraliśmy się tu kilka razy w roku. Teraz jednak postawiłam na odkrywanie gór tych jeszcze przez nas nieodkrytych, dlatego były: Kalenica, Waligóra, Chełmiec itp.

Kiedy dotarłyśmy na szczyt i chwilkę ochłonęłyśmy, poczułyśmy chłód. Zrobiło się dość zimno, więc poszłyśmy do schroniska na herbatkę. Potem przyszedł czas na obejście szczytu :) Jak zwykle podziwiałyśmy panoramę, sfotografowałyśmy się z niedźwiadkiem. Nie poszłyśmy już na wieżę widokową, bo nastawał powolutku wieczór. Zejście na dół zajęło nam jakieś pół godzinki. Mogę śmiało powiedzieć, że w tym roku, jak rodzinna tradycja "nakazuje" zdobyłam Ślężę :)

1. Ja Ślężę zdobywałam w majowy weekend dwa lata temu. To był mój pierwszy raz, niestety wśród tłumów. Zazdroszczę więc tego pustego szlaku.

2. Chciałabym w tym roku podreptać trochę po okolicach Ślęży. Góra jest blisko moich okolic, ale dawno przeze mnie nie odwiedzana. Życzę wytrwałości w utrzymywaniu rodzinnej tradycji. :)

3. Myślę, że jak się tylko ociepli, to jakiegoś pięknego dnia się tam wybiorę. Oczywiście, w tygodniu, żeby uniknąć tłumów ;)